Een nieuwe website? Denk dan aan deze 4 punten

Door Geplaatst op 9 jan. 2024 Onderwerp Websites
Je wilt een oude website vernieuwen, maar weet niet precies hoe je dat kunt aanpakken. Dan ben je bij deze blog aan het juiste adres. Misschien ben je toe aan een nieuw design, is de techniek verouderd of genereer je niet genoeg klanten. Welke reden je ook hebt, het is belangrijk om goed na te denken over de vervolgstappen. Je loopt namelijk gemakkelijk het doel van de nieuwe website voorbij. Lees dus vooral verder om dat te voorkomen!

Waarom een nieuwe website?

Een website dient als ‘online visitekaartje’ voor je bedrijf. Het brengt de merkboodschap over en legt je diensten of producten uit. Het moet (potentiële) klanten verleiden om over te gaan tot actie, met conversie als gevolg. Als je huidige website niet meer voldoet, kan het een goede keuze zijn om te vernieuwen. 

Om het tot een succes te maken, moet je een duidelijk doel formuleren. Wat wil je ermee bereiken? Pas hier je strategie op aan.

Waar moet een nieuwe website aan voldoen?

Gebruiksvriendelijk, conversiegericht en betrouwbaar, het zijn elementen waar een website succesvol van kan worden. Het lanceren van een vernieuwde site is dé uitgelezen kans om dit voor elkaar te krijgen. Als de onderstaande puzzelstukjes in elkaar vallen, dan heb je een website met de potentie tot succes:

Techniek

De techniek is misschien wel het belangrijkste onderdeel, het omvat onder andere de snelheid en betrouwbaarheid van een site. Als de techniek niet goed werkt, dan is de kans klein dat bezoekers een dienst of product afnemen. Zorg dus dat alles naar behoren werkt. 

Vindbaarheid

De marketing van een site valt of staat met Search Engine Optimalisatie (SEO), ook wel zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Met deze tool kan je organisch verkeer genereren. Hoe beter de SEO, hoe hoger je in de zoekresultaten verschijnt. 

Webdesign

Je krijgt maar één kans op een goede indruk. Met een aantrekkelijk webdesign en gebruiksvriendelijke navigatie moet je die eerste indruk maken. Een bezoeker heeft een paar seconde nodig om te bepalen wat diegene gaat doen, wegklikken of een andere actie uitvoeren. Als het webdesign niet klopt, dan vertrekken bezoekers net zo snel als ze kwamen. 

Copywriting

Copywriting is het schrijven van overtuigende teksten en heeft klantenwerving als belangrijkste doel. Een waardevol onderdeel dus! Zorg dat je de beoogde doelgroep aanspreekt en faciliteer een oplossing voor hun vraag of probleem.

Verlies je positie in Google niet!

Je oude website heeft waarschijnlijk veel data verzameld. Deze data bepaalt jouw positie in de zoekresultaten in Google. Zonde als je die waardevolle informatie in de digitale prullenbak gooit. Re-directs lossen dit probleem op. Data van de oude website worden daarmee als het ware naar de nieuwe ‘doorgestuurd’. Zo voorkom je een daling in Google bij de lancering van je vernieuwde site.

Zelf bouwen of laten doen?

Zoals eerder in deze blog uitgelegd, heeft website-ontwikkeling veel voeten in de aarde. Bedenk daarom goed of je de vaardigheden bezit om het van a tot z op te zetten. Als dit niet het geval is, kun je het natuurlijk ook door iemand anders laten doen.

Zoekmachine Optimalisatie
De totale zichtbaarheid is met ruim 200% gestegen
Tintstore
Google Ads
Een stijging van maar liefst 380% op onze online aanvragen
Regel je subsidie
Online Adverteren
De omzet heeft een sprong gemaakt van meer dan 200%
NineTwoFive

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!