Wat is Google Gemini?
Google Gemini AI is het kunstmatige intelligentie systeem van Google. Vóór de laatste update was het AI-model al geavanceerd, maar nog volop in ontwikkeling met hier en daar een aantal beperkingen. Het model kon goed presteren in standaard situaties, maar had vaak moeite met meer complexere opdrachten. Gemini was snel, maar de nauwkeurigheid en het vermogen om de menselijke taal te begrijpen kon nog wat verbeteringen gebruiken.
Met de laatste update, is het systeem beter in staat om tekst, spraak en beeld te combineren en daarbij de menselijke intentie te interpreteren. De bruikbaarheid en effectiviteit van het model is daardoor erg vergroot.
Waar wordt Google Gemini voor gebruikt?
De nieuwste update van Google Gemini is vooral gericht op het begrijpen van visuele content. Dit houdt in dat het model de gebruiker kan helpen bij het oplossen van vragen, zo kan je Gemini bijvoorbeeld een specifieke vraag stellen over een Youtube-video en hier krijg je dan antwoord op, zonder de hele video af te hoeven kijken. Ditzelfde kan je doen bij bijvoorbeeld een PDF-bestand.
Ook de spraakmodus heeft een grote upgrade gekregen, het Gemini model is nog beter is menselijke intenties lezen en dus past het zich aan jouw spraakpatronen aan.
Hoe gaat de Google ervaring veranderen?
Het lijkt misschien of Gemini een soortgelijke Chat GPT wordt, maar Gemini gaat een groot deel uitmaken van enorm veel Google applicaties en zal een standaard toevoeging worden aan de achterkant. Gemini zal ingezet worden voor het verbeteren van bijvoorbeeld de zoekmachine, Google Assistant, beeld- en spraakherkenning, contentcreatie, het analyseren van data en nog veel meer. Tijdens het gebruiken van de zoekmachine van Google kan je bijvoorbeeld met het AI-model gebruikmaken van jouw camera en het iets laten zien waar je een vraag over hebt. Gemini herkent wat er op de afbeelding staat en geeft aan de hand daarvan dan antwoord op de vraag die je hebt.
Wat voor impact zal Gemini op Google Ads hebben?
Google Ads zal een groot onderdeel blijven van Google, maar er zullen een aantal veranderingen en verbeteringen plaatsvinden in Google Ads. Deze veranderingen zullen vooral het beheren en optimaliseren van advertenties efficiënter en effectiever maken. De AI die al gebruikt wordt in Google Ads zal alleen maar beter worden en daarbij wordt beeld een stuk belangrijker. Google kan door de data van de gebruiker in combinatie met Gemini precies zien wat een persoon 'wilt' als het gaat om advertenties. Dit zal ervoor zorgen dat de advertenties die vertoond worden nog relevanter zijn voor de gebruiker.
Meer leesvoer
-
AEO en SEO in digitale marketing
In een dynamisch landschap van digitale marketing staan Answer Engine Optimization (AEO) en Search Engine Optimization (SEO) centraal als twee... -
Wat zijn advertentie extensies?
Bij een goede customer journey komt de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste persoon terecht. Met advertentie...