Wat is Google Ads?
Google Ads is de snelste manier om bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen. Het advertentiesysteem van Google geeft ondernemers de mogelijkheid om tegen betaling advertenties met tekst en beeld hoog te laten verschijnen in de zoekresultaten. Hoger in Google komen is mogelijk door verschillende type campagnes, zoals Google Search, Shopping en Performance Max, in te zetten.
De mogelijkheden binnen het advertentiesysteem van Google zijn zeer uitgebreid en vergen veel onderhoud en controle. 70% van de bestaande accounts die wij inzien worden niet regelmatig onderhouden en staan niet optimaal ingesteld waardoor er budget verloren gaat. Met de grote hoeveelheid informatie beschikbaar over Google Ads en adverteren op Google en het constant veranderen van de mogelijkheden binnen het systeem kan het navigeren door de mogelijkheden een uitdaging zijn. Gelukkig zijn wij hier om je te helpen.
Ontdek wat MediaTrend voor jouw bedrijf kan betekenen!
Waar zet ik Google Ads voor in?
De effectiviteit van adverteren op Google is niet alleen afhankelijk van de gekozen zoekwoorden. Factoren zoals de populariteit van de zoekterm, het bedrag dat je wilt uitgeven aan jouw advertentie, en zelfs de locatie, context en relevantie van de zoekopdracht spelen een belangrijke rol. Andere belangrijke factoren die van invloed zijn op je campagne zijn de kwaliteit van de website, prijzen in verhouding tot de concurrentie, klanttevredenheid en of je product of dienst bekend is onder je doelgroep.
Een groot voordeel van Google Ads is dat je alleen betaalt als iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. Vertoningen zijn volledig gratis, wat het een kostenefficiënte methode maakt om te adverteren op Google. Een ander voordeel van adverteren op Google is dat je direct bovenaan in de meest gebruikte zoekmachine kan staan. Een Google Ads campagne kan de online zichtbaarheid van jouw bedrijf aanzienlijk verbeteren, zodat je gemakkelijk gevonden wordt binnen het Google-zoeknetwerk.
Google Ads is dé sleutel tot directe resultaten in de digitale wereld
Google Ads door MediaTrend
Door de kennis over jouw product of branche te combineren met de kennis van onze SEA specialisten, kunnen we een succesvolle samenwerking realiseren. Voordat wij voor jou aan de slag gaan met zoekmachine adverteren, plannen we een kennismakingsgesprek in. Tijdens dit gesprek leren we elkaar beter kennen, krijgen we inzicht in jouw organisatie en kunnen we bepalen welke strategie het beste aansluit bij jouw behoeften. Hoewel we het gesprek telefonisch kunnen voeren, bieden we ook de mogelijkheid om persoonlijk langs te komen op ons kantoor. Zo krijg je een beeld van de organisatie en kun je persoonlijk kennismaken met de specialist met wie je gaat samenwerken.
Na de kennismaking duikt de specialist in Google Ads en zet de campagnes op volgens de overeengekomen afspraken en het onderzoek dat uitgevoerd is. Elke maand plannen we een optimalisatie gesprek om de Google Ads resultaten van de afgelopen periode te bespreken. Dit is een gelegenheid om nieuwe inzichten en ideeën te genereren. Daarnaast ontvang je een rapportage waarin alle relevante cijfers zijn opgenomen. Zo kun je zelf de voortgang van de afgelopen periode volgen.
Ik wil graag meer weten over Google Ads
Bekijk onze cases
-
Een sterke online positie voor Spray Tan Solutions
Spray Tan Solutions excelleert sinds 2009 in het aanbieden van Spray Tan artikelen en trainingen. Aan de hand van een zorgvuldige strategie heeft... -
Een mooie samenwerking voor groei en klantgerichte marketing
De experts van MediaTrend ondersteunen Labshop om de behoeften en voorkeuren van hun klanten inzichtelijk te krijgen, waardoor ze bij Labshop de...