Wat kun je met Instagram Shopping?
Om in aanmerking te komen voor deze functie moet je op Instagram een bedrijfs- of makers account hebben. Dit koppel je vervolgens aan een Facebook-pagina. Hieronder wordt in stappen uitgelegd hoe je het aanmaakt voor jouw producten. Als je dit hebt aangemaakt zijn er verschillende manieren om deze functie in te zetten. Als eerste kan je producten in foto’s taggen, hiermee kunnen mensen die jouw bericht zien gelijk naar het product toe dat is aangegeven. Ook maakt dit het mogelijk voor de mensen die jouw producten bezoeken om gelijk naar de website te gaan om het product aan te schaffen. In de Verenigde Staten is het zelfs mogelijk om via Instagram een product te kopen, zonder eerst naar een webpagina binnen Instagram te worden gestuurd. Daarnaast kun je producten weergeven in stories via een sticker of swipe-up.
Instagram Shopping maken
Zet Instagram Shopping op in 4 stappen
Zorg ervoor dat je een bedrijfs- of makers account hebt op Instagram
Koppel je Facebook-pagina en productcatalogus aan je Instagram account
Laat je account beoordelen door je op Instagram aan te melden voor Shopping
Als je account is goedgekeurd kan je via Instagram instellingen voor je bedrijf de productcatalogus kiezen, om deze vervolgens te gebruiken in je content
Waarom het onmisbaar is voor jouw bedrijf
Instagram Shopping biedt verschillende kansen voor jouw bedrijf. Hier lees je verschillende voordelen van de Shopping functie.
Groter bereik van je content en producten
Instagram helpt jouw producten bij de juiste doelgroep te krijgen. Zo vergroot je het bereik van jouw bedrijf.
Meer website verkeer genereren
Omdat de producten voor mensen buiten de Verenigde Staten nog niet op Instagram zelf gekocht kunnen worden, wordt er via Instagram een tabblad van je website geopend. Door deze doorverwijzing naar je website zal je website verkeer dus groeien.
Producten promoten op Instagram
Via Instagram kan je de producten die je verkoopt gemakkelijk promoten. Hoewel dit niet gratis is haal je er wel een nog groter bereik mee dan als je dit niet doet. Ook worden er meer mensen bereikt die interesse tonen in de producten die jij verkoopt.
Statistieken
Voor Shopping heb je naast je gewone statistieken ook extra statistieken. Met de inzichten in je Instagram Shopping zie je wat wel en niet werkt en kan je je posts daarop aanpassen.
Verkopen op Instagram zonder Instagram Shopping
Naast het hebben van een Instagram Shopping pagina zijn er ook andere manieren om je producten te verkopen op Instagram.
Verkopen in dm
Via je post vraag je mensen je een direct message (dm) te sturen als ze interesse hebben in het product, dit willen kopen of vragen hebben.
Verkopen in reactie
Dit is hetzelfde concept als het punt hierboven alleen wordt alles via de reacties geregeld. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Door te communiceren in de reacties kunnen anderen meekijken met het gesprek, waardoor eventuele vragen niet meerdere keren gesteld hoeven worden.
Verkopen via stories
Verkopen via stories is handig als je voor een dag een product beschikbaar wil hebben. Iedereen met interesse kan reageren en de producten verdwijnen na vierentwintig uur. Zo heb je een gelimiteerd aantal mensen die jou kan bereiken over het product waardoor het overzichtelijker is dan de vorige opties.
Nu jij alles weet over Instagram Shopping is het tijd om aan de slag te gaan. Succes met verkopen!
Meer leesvoer
-
6 tips voor succesvolle Facebook advertenties
Bij het opzetten van effectieve en succesvolle Facebook-advertenties is het belangrijk om met meerdere zaken rekening te houden. Zo is het nodig om... -
De kracht van tracking: vergroot het succes van je website of webshop
In de huidige digitale wereld is het cruciaal om de prestaties van je website of webshop nauwlettend in de gaten te houden. Tracking speelt hierbij...