In 4 stappen hoger in Google met SEO proof content

Door Geplaatst op 10 mei 2022 Onderwerp SEO
Maximaal verkeer naar je website zonder te adverteren: klinkt dat niet ideaal? Gelukkig is dit goed haalbaar als je website is voorzien van SEO-geoptimaliseerde teksten. Een cruciaal element van online marketing! Nee, dit betekent niet dat je zoekwoorden tot in het oneindige moet herhalen in je teksten. Maar wat dan wel?

Hoe beoordeelt Google websites? 

Google heeft als doel de meest relevante websites te tonen op basis van de ingevoerde zoektermen. Het algoritme is zo geavanceerd dat de eerste getoonde website vaak volstaat. Maar hoe kom je nu met jouw website hoog in die zoekresultaten, zonder er geld aan uit te geven? Het antwoord is eenvoudig: SEO-geoptimaliseerde teksten. SEO staat voor 'Search Engine Optimization', oftewel zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands.

Aandachtspunten voor een SEO-geoptimaliseerde tekst 

Bij het creëren van SEO-content zijn meerdere factoren van belang. Het begint met het kiezen van een passend zoekwoord, maar ook de lengte van je tekst, meta descriptions, linkbuilding en het gebruik van afbeeldingen tellen mee. Zorg ervoor dat de tekst nauw aansluit bij de behoefte van de lezer.

De juiste zoekwoorden, meta descriptions en tekstlengte 

Het is essentieel eerst je focuszoekwoord te bepalen. Tools zoals AnswerThePublic, de zoekwoordplanner van Google Ads, SEMrush en Google Search Console kunnen hierbij helpen. Stel, je schrijft een blog over de lekkerste appeltaart; dan is "appeltaart" je zoekwoord. Dit zoekwoord verwerk je zowel in de titel als in de tekst. Daarnaast zijn gerelateerde termen als 'recept', 'appels' en 'bakken' ook waardevol.

Wat is een meta description? 

Een meta description is een compacte samenvatting van je pagina die vaak zichtbaar is in de zoekresultaten. Deze beschrijving moet je focuszoekwoord bevatten en de lezer prikkelen om verder te klikken.

Hoe lang moet een tekst zijn? 

Voor een blogpost geldt een minimum van 300 woorden, voor productbeschrijvingen is dit 200 woorden. Echter, kwaliteit weegt zwaarder dan kwantiteit als het gaat om een hogere ranking in de zoekresultaten.

Google E-A-T 

De term Google E-A-T staat voor 'Expertise', 'Authoritativeness' en 'Trustworthiness'. In de Google-richtlijnen vind je meer informatie over deze factoren en hoe ze in het licht van de aankomende veranderingen in Google Analytics en tracking steeds belangrijker worden.

Afbeeldingen en linkbuilding 

Omdat Google afbeeldingen niet kan 'zien', is het zaak om afbeeldingen van een alternatieve tekst (Alt-tekst) te voorzien, met daarin je focuszoekwoord. Verder is linkbuilding, het verkrijgen van relevante links naar jouw website vanaf andere sites, een onmisbaar element voor SEO.

In vier stappen hoger in Google

  1. Kies je onderwerp en focuszoekwoord.

  2. Bepaal wat je lezer wil weten.

  3. Composeer de tekst en integreer de benodigde SEO-elementen.

  4. Werk actief aan linkbuilding.

Benieuwd naar de samenhang tussen SEO en SEA? Lees dan ook onze blog over dit onderwerp. Voor persoonlijk advies kun je uiteraard contact met ons opnemen. SEO is een langetermijnproces, maar met geduld en de juiste strategie kom je een heel eind!

Online Adverteren
De omzet heeft een sprong gemaakt van meer dan 200%
NineTwoFive
Google Ads
Een stijging van maar liefst 380% op onze online aanvragen
Regel je subsidie
Online Adverteren
Er is meer dan 200% omzet groei gerealiseerd binnen 3 jaar tijd
Vos Koffie

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!