Business Manager vs. Business Suite: Wat is het verschil?
De Meta Business Suite is een overzichtelijke tool van Meta waarmee je gegevens kunt verzamelen. Het belangrijkste verschil met de Meta Business Manager is dat de Suite zich meer richt op community, content en berichten op je pagina, terwijl de Manager meer is gericht op advertenties, statistieken en gegevens.
Op Facebook kun je verschillende soorten informatie delen, zoals openingstijden en prijsklassen, en je hebt ook contactmogelijkheden. Met berichten en verhalen bereik je je publiek en fans. Dit geldt ook voor je Instagram-account, wat je twee kansen geeft om je publiek te bereiken. Bovendien kun je via WhatsApp op een professionele manier met klanten communiceren.
Hier zijn 3 redenen waarom je Facebook Business Manager zou moeten gebruiken:
1. Gecentraliseerd dashboard
Vaak werken er meerdere personen in een bedrijfsaccount van Facebook. Met de Business Manager kun je meerdere gebruikers op één plek toevoegen en beheren.
2. Meer overzicht
Wanneer je meerdere gebruikers aan je account hebt toegevoegd, kunnen zij zelf content of advertenties maken. Je kunt elke gebruiker ook een specifieke rol toewijzen om de toegang te beperken. Bovendien is het eenvoudig om advertentierapporten te genereren.
3. Werk en privé gescheiden houden
Veel mensen hechten waarde aan het scheiden van werk en privé. Daarom biedt de Business Manager de optie om meldingen te koppelen aan je werk-e-mailadres. Een ander voordeel is dat je via de Facebook Business Manager geen klanten of collega's meer als vrienden hoeft toe te voegen op je persoonlijke Facebook-pagina om ze aan je bedrijfspagina te koppelen.
Wat is de Meta Pixel?
Met de Meta Pixel kun je alles meten wat er op je website gebeurt, zoals hoeveel mensen je pagina's bekijken, hoeveel mensen items aan hun winkelwagen toevoegen en meer. Je kunt ook doelgroepen maken om je publiek uit te breiden!
Er zijn 3 manieren om je Meta Pixel te installeren:
De Meta Pixel kan worden ingesteld op verschillende manieren. Meta biedt een ingebouwde optie om conversies te selecteren terwijl je door je website navigeert, of je kunt deze via code laten installeren door je webdeveloper in Google Tag Manager. Hiermee kun je de volledige klantreis in kaart brengen en precies weten hoeveel mensen elke stap hebben voltooid. Natuurlijk moet je Meta Pixel wel gekoppeld zijn aan je website.
De Pixel kan handmatig via code worden ingesteld. Dit kan bijvoorbeeld worden gedaan met behulp van een plugin, extensie of een tag in Google Tag Manager, die op elke pagina wordt geplaatst.
Gebruik een partnerintegratie. Meta heeft samenwerkingsverbanden met verschillende platforms waarmee je eenvoudig stap voor stap verbinding kunt maken met je website of webshop. Bekijk hier de lijst met partnerprogramma's waarmee Meta samenwerkt om je Pixel te laten functioneren.
Heb je geen zin om de Pixel zelf in te stellen? Stuur de instructies door naar je collega of webdeveloper en zie hoe de data vanzelf binnenkomt! Onze specialisten kunnen ook je Meta Pixel van A tot Z instellen en helpen je hier graag bij!
Waarom een catalogus maken in Facebook Business Manager?
De Instagram- en Facebook-catalogus is perfect om je producten op deze sociale platformen te adverteren. Het kan ook worden gebruikt om je webshop naar een breder publiek uit te breiden, los van je website! Door een koppeling te maken tussen je website en de catalogus voor Facebook en Instagram, worden de producten één op één overgenomen en blijven ze altijd correct online staan.
In je Meta Business Manager kun je een catalogus aanmaken. Onder het kopje 'Gegevensbronnen' kun je ervoor kiezen om één of meerdere artikelen toe te voegen. Als je je hele webshop aan Meta wilt koppelen, kies dan voor 'Meerdere artikelen toevoegen'. Hier heb je 4 opties:
Handmatig
Gegevensoverzicht
Partnerplatform
Pixel
Afhankelijk van het type webshop dat je hebt, zijn bepaalde opties wellicht beter geschikt dan andere. Heb je een WordPress-webshop? Kies dan voor 'Gegevensoverzicht' en laat deze dagelijks updaten om je producten dagelijks bij te werken.
Heb je een Shopify-webshop? Kies dan voor 'Partnerplatform' om een directe koppeling te maken. Heb je een andere webshop? Neem contact op met onze specialisten voor advies.
De catalogus wordt veel gebruikt voor adverteren op Facebook en Instagram. Remarketing is hierbij ook van groot belang. Stel je voor: je hebt een broek in je online winkelmandje geplaatst, maar bent vergeten deze af te rekenen. Op dat moment is mobiele apparatuur de beste manier om iemand te herinneren de broek te bestellen.
MediaTrend biedt pakketten aan waarbij onze specialisten een online marketingstrategie op Facebook en Instagram voor jouw bedrijf uitvoeren! Heb je interesse in wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in.
Adverteren via Facebook Business Manager
Om echt goed zichtbaar te zijn binnen Meta, wordt het steeds belangrijker voor bedrijven om hun content betaald te promoten. Het algoritme is zo ontworpen dat Meta zoveel mogelijk mensen zo lang mogelijk op hun platformen wil houden. Helaas gebeurt dit vaak niet alleen door organische content van bedrijven, zoals posts of stories, maar vooral door advertenties. Daarom is het van cruciaal belang om je bedrijf zichtbaar te maken met advertenties op Facebook en Instagram.
Op Facebook en Instagram is het uitermate belangrijk om hoogwaardige content te hebben en deze te adverteren. Dit betekent hoogwaardige afbeeldingen of video's in combinatie met aansprekende tekst gericht op de juiste doelgroep. Ons team is experts in het uitvoeren van dit proces!
Meer leesvoer
-
Waar moet een goede landingspagina aan voldoen?
Een landingspagina is een specifieke webpagina met een duidelijk doel: bezoekers aanmoedigen een specifieke actie te ondernemen. Voor het succes... -
MediaTrend is Google Partner
Met trots kunnen wij zeggen dat MediaTrend vanaf de start van het Google Partner Programma in Nederland, sinds 20 november 2013, al Google Partner...