Wat kosten Ads?
Google vraagt geen minimum en werkt met bijna elk budget. Doordat het zo laagdrempelig is, is adverteren voor vrijwel elke ondernemer toegankelijk. Vooraf stel je zelf een budgetlimiet in, wat voorkomt dat je meer besteedt dan dat je eigenlijk wilt. Stel een budget in wat voor jou werkt en haal zo de mooiste resultaten. Kosten worden in rekening gebracht wanneer gebruikers zorgen voor interactie naar de website. Je betaalt wanneer er een conversie wordt behaald. Denk bijvoorbeeld aan de kosten per klik naar de website of het bellen naar het bedrijf.
Geld verdienen met Google Ads
Om geld te verdienen met je Google Ads account is het belangrijk dat je genoeg kennis hebt om het goed in te zetten. Instellingen zoals soort campagne, biedstrategie en locatietargeting zijn belangrijk om goed in te stellen. Je wilt er uiteindelijk voor zorgen dat er genoeg conversies plaatsvinden na aanleiding van je advertenties op Google. Door deze conversies die plaatsvinden, verdien je uiteindelijk je inzet van de advertenties terug, mits je de juiste instellingen weet te vinden.
Behaal je bedrijfsdoelen
Google Ads helpt jou op verschillende manieren om je bedrijfsdoelen te behalen. Het stimuleert bijvoorbeeld de online en fysieke verkoop, vergroot de naamsbekendheid en beïnvloed de overweging van je producten en services.
Typen advertentie campagnes
Er zijn vijf soorten advertentiemogelijkheden: Search, Display, Shopping, Video en App. Adverteren begint met een campagne opzetten op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen. Elk campagnetype bepaalt waar jouw advertenties verschijnen en in welke opmaak deze worden weergegeven.
Search
Allereerst zijn er Search-campagnes, deze zorgen voor zichtbaarheid van jouw product of dienst in de zoekmachine van Google. Zoekadvertenties verschijnen naast de zoekresultaten van Google en andere partnersites, zoals YouTube, wanneer hier op gezocht wordt.
Display
Display-campagnes zijn zichtbaar op het Google Display netwerk, dit zijn advertentieplekken op YouTube, websites en mobile apps die deze soort advertenties ondersteunen. Je advertenties worden gekoppeld aan inhoud die verband houdt met jouw bedrijf of met de interesses van jouw consumenten. Ze zorgen voor een vergrote zichtbaarheid bij een publiek met specifieke interesses.
Shopping
Met Shopping-campagnes verschijnt je productaanbod direct in de zoekresultaten van Google Shopping. Op deze manier zien consumenten gedetailleerde informatie over het product, nog voordat ze jouw advertentie hebben geselecteerd.
Video
Met Video-campagnes kun je het juiste publiek op schaal bereiken en hun aandacht trekken. Advertenties zijn te zien tijdens de advertentieblokken op YouTube en in het netwerk van websites en apps van Google. Deze advertenties helpen om het verhaal van jouw bedrijf tot leven te brengen.
App
Als laatste zijn er App-campagnes, deze zorgen voor betrokkenheid, app-installaties en in-app acties kunnen hiermee worden verhoogd.
De grootste voordelen van Google Ads op een rijtje:
Betere zichtbaarheid van jouw bedrijf;
Tijdsbesparend (vooral als je het laat uitbesteden);
Adverteren met alle vrijheid, je bepaalt zelf wanneer je adverteert en wat je budget is;
Gericht adverteren op de juiste plaats en het juiste moment;
Bereik een specifieke doelgroep;
Bepaal met welke zoekwoorden je vindbaar wilt zijn en welke niet;
Diverse campagnes tegelijkertijd laten lopen;
Overzichtelijk en inzicht in de resultaten;
Je betaalt alleen wanneer mensen ook werkelijk op je advertentie klikken.
Start nu!
Meer leesvoer
-
20 jaar MediaTrend, tijd voor een terugblik
Een jubileum moet gevierd worden en dat doen we samen. We zijn dankbaar voor alle collega’s die onderdeel zijn (geweest) van onze historie en hun... -
Google Search: Begrijp de Google Ads veiling
Je hebt je tekstadvertentie gemaakt, vervolgens stel je het budget in, en nu ben je klaar om je advertentie online te zetten. Maar hoe weet je...