1. Bepaal een duidelijk doel voor je CTA
Denk goed na wat jij met jouw Call to Action wilt bereiken. Je wilt mensen aanzetten tot actie. Maar welke actie? Het kan van alles zijn: wil je dat gebruikers iets toevoegen in hun winkelwagen? Wil je dat mensen contact met je opnemen? Wil je dat mensen meer lezen over je producten of diensten? Of heb je een ander doel? Let wel op dat je bezoekers niet te veel keus geeft, dat leidt af van het hoofddoel. Kies daarom het liefst één doel, maximaal twee doelen voor je pagina.
Voorbeelden van veel voorkomende CTA’s:
Bestelknop
Contactformulier
Offerte aanvraag
Aanvraagformulier
Telefoonnummer/Whatsapp
2. Gebruik actief taalgebruik
Maak bij je CTA gebruik van gebiedende wijs of actieve werkwoorden. Door actief taalgebruik te gebruiken, verleid je de lezer om een actie te ondernemen. Zo zorg je ervoor dat meer mensen op jouw advertentie klikken.
CTA voorbeelden met actief taalgebruik:
3. Zorg voor een klikbare en opvallende knop
Zorg ervoor dat de knop van je CTA klikbaar is. Dit kan je bijvoorbeeld verduidelijken door de knop van kleur te laten veranderen als je er met je muis overheen gaat. Zorg daarnaast ook dat de knop opvalt, gebruik een opvallende kleur zodat deze er direct uitspringt en dus de aandacht trekt.
4. Zorg dat de landingspagina goed werkt
Heb je jouw pagina netjes ingericht en de CTA erop geplaatst en vervolgens werkt de achterliggende pagina niet? Dan is eigenlijk al het werk voor niets geweest. Check daarom goed of de landingspagina waar je op terecht komt als je op je Call to Action hebt geklikt, ook goed werkt.
Check in drie stappen:
Check of je op de juiste pagina komt als je op de knop klikt.
Kom je op een formulier terecht? Controleer dan of het formulier goed werkt en aankomt.
Kom je op een bestelpagina? Controleer dan of bestellingen goed doorkomen.
Verbeter jouw pagina’s met goede CTA’s
Goede CTA’s dragen bij aan het succes van jouw Meta of Google Ads campagnes. Ga dus aan de slag om jouw CTA’s nog beter in te richten en te zorgen dat jouw Meta of Google Ads campagnes een nog groter succes worden.
Meer leesvoer
-
MediaTrend is Google Partner
Met trots kunnen wij zeggen dat MediaTrend vanaf de start van het Google Partner Programma in Nederland, sinds 20 november 2013, al Google Partner... -
6 tips voor succesvolle Facebook advertenties
Bij het opzetten van effectieve en succesvolle Facebook-advertenties is het belangrijk om met meerdere zaken rekening te houden. Zo is het nodig om...