1. Content afstemmen op doelgroep
Welke mensen vinden jouw product of dienst interessant? Voordat je begint met Instagram adverteren, is het van belang dat je je doelgroep segmenteert op datgene wat je aanbiedt. De content (foto's en video's) voor de advertentie moet dus ook afgestemd zijn op deze doelgroep. Op deze manier spreekt de content aan en kun je de doelgroep inspireren. De kans dat de bezoeker op een van jouw advertenties klikt, wordt daardoor groter.
2. Interactie tijdens Instagram adverteren
Belangrijk op Instagram is de interactie met je volgers. Je vergroot hiermee de betrokkenheid en het bereik met je advertenties. Hoe je de interactie met je volgers kunt verhogen? Voeg een element toe zoals een poll. Ook een vraag in je advertentie zorgt voor reacties. Hoe groter de interactie, hoe waardevoller Instagram je bericht vindt.
3. Voeg CTA’s toe
CTA staat voor call to action, het is een methode om bezoekers op je website een gewenste actie te laten ondernemen. Je komt call to actions overal tegen in de vorm van een beeld of woorden. In mailings, advertenties of op websites. Een actie op Instagram is bijvoorbeeld het klikken op een advertentie. Speel met je call to action in op de emotie van de bezoeker, dat verkoopt. Je zet de bezoeker nu direct aan toe actie met een goede call to action zoals ‘klik hier’, ‘koop nu’ of ‘bekijk snel’. Verwerk deze in jouw advertentie en zorg voor meer bezoekers naar je pagina.
4. Zorg voor een goede landingspagina
Een goede landingspagina bevat onder andere relevante informatie, een duidelijk overzicht, een call to action en niet te vergeten het juiste doel. Aanwezigheid van deze onderdelen zorgen voor conversie, het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat zoals een aankoop. Instagram adverteren werkt goed wanneer de landingspagina de juiste onderdelen bevat. De bezoekers komen op deze pagina terecht na het klikken op jouw Instagram advertentie en daar wordt de actie verder op uitgewerkt. Alle bezoekers wil je hierheen sturen en actie laten ondernemen. Wanneer de bezoeker zijn doel op de pagina mist, verlaat hij deze direct. Voorkom dit!
5. Blijf dicht bij jezelf / het merk
Een van de sleutels tot effectieve marketing op Instagram is consistentie en authenticiteit. een sterke merkidentiteit kun je opbouwen door dicht bij jezelf te blijven. Door consistent te zijn in je stijl, stem en inhoud, bouw je vertrouwen op bij je publiek. Laat je unieke kenmerken en persoonlijkheid doorschemeren in al je advertenties op Instagram. Op deze manier blijf je herkenbaar en vergroot je de kans dat mensen zich aangetrokken voelen tot je merk en blijven terugkeren voor meer.
Aan de slag met Instagram adverteren
Door bovenstaande tips te gebruiken, kun je aan de slag gaan met Instagram advertenties. Volg ze op en behaal daarmee het beste resultaat. Heb je hulp nodig bij het opzetten van je Instagram advertenties? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onderstaande button.
Meer leesvoer
-
Google Ads: werkt dat voor mijn bedrijf?
Google Ads is een advertentieprogramma van Google. De basisprincipes van Google Ads zijn relevantie, controle en resultaat. Je kunt er advertenties... -
Wat is een UTM code en hoe gebruik ik het?
Dagelijks browsen miljarden mensen op het internet. Via allerlei manieren komen bezoekers op websites terecht. Denk aan advertenties, linkjes in...