Wat is Google Ads Display?
Onze Performance Marketeers zetten het Google Display netwerk in omdat hiermee 90% van de internetgebruikers wereldwijd bereikt kunnen worden. Binnen het Display Netwerk zijn er meer dan 35 miljoen websites en apps, evenals andere eigendommen van Google zoals YouTube en Gmail om display advertenties te tonen aan gebruikers in verschillende fases van de klantreis (Customer Journey). Daarnaast kunnen we door het goed instellen van Display advertenties de doelgroep, locatie en intentie targetten.
Een display campagne is een campagnetype binnen Google Ads dat bedrijven de mogelijkheid biedt om banners en tekstadvertenties te plaatsen op het Google Display Netwerk (GDN). Binnen een display campagne maak je een responsieve display-advertentie die bestaat uit tekst, beeld en logo’s die door het gebruik van AI worden aangepast in formaat en aan de gebruiker.
Wat onderscheidt Google Ads Display? Binnen de mogelijkheden van Google Ads zijn Google Shopping en Google Search met name gericht op mensen die actief aan het zoeken zijn op het internet. Google Display biedt de mogelijkheid om op websites, apps en bijvoorbeeld Gmail je advertentie te laten zien aan een door jou gekozen doelgroep. Heb je een nieuw product dan is Google Display een van de mogelijkheden om deze te introduceren aan een groot publiek.
Ontdek wat MediaTrend voor jouw bedrijf kan betekenen!
Waar zet ik Google Ads Display voor in?
Google Ads Display is een veelzijdige Google campagne die kan worden ingezet voor verschillende doeleinden zoals het vergroten van merkbekendheid, remarketing, het lanceren van nieuwe producten, het verhogen van website bezoeken en het genereren van leads. Binnen de klantreis spelen wij in op twee verschillende fases afhankelijk van het doel display advertenties in:
Fase see
Iedereen met een mogelijke interesse - in deze fase kan display ingezet worden voor bijvoorbeeld naamsbekendheid of om mogelijke geïnteresseerden kennis te laten maken met je product of dienst.
Fase think en do
Iedereen die interesse heeft en een overweging maakt - in deze fase zetten we display advertenties in om de doelgroep te overtuigen. Het kan zijn dat deze groep je website al eens heeft bezocht. Binnen Google Display zetten we in dit geval een Display Remarketingcampagne op om deze bezoekers nogmaals een advertentie van het product of dienst te laten zien.
Google Ads Display door MediaTrend
Hoewel Display marketing op zichzelf al een krachtige advertentiecampagne is, is het belangrijk om te onthouden dat het meestal het beste werkt als onderdeel van een bredere digitale marketingstrategie. Het combineren van display-advertenties met andere kanalen zoals zoekadvertenties (Search, Shopping, Performance Max), SEO, sociale media en contentmarketing zorgt ervoor dat je op verschillende momenten in de klantreis contact kan maken met je doelgroep waardoor je een beter resultaat krijgt.
In de wereld van digitale marketing is voortdurende optimalisatie de sleutel. Het is essentieel om je Google Ads Display-campagnes periodiek te testen, te analyseren en te verbeteren om de beste resultaten te behalen. De specialisten van MediaTrend staan voor je klaar om dit deel uit handen te nemen voor jouw bedrijf!
Beginnen met een effectieve Display campagne?
Bekijk onze cases
-
Recordomzet behaald voor NineTwoFive
Performance marketeer Pierre bereikt de gestelde doelen van NineTwoFive door het implementeren van een doordachte marketingstrategie. Dankzij een... -
Van single channel marketing naar een omnichannel strategie
Een passie voor koffie, hier is de koffiewinkel Vos Koffie uit ontstaan. Het bedrijf is de afgelopen jaren uitgegroeid van een jongensdroom tot een...