Wat zijn Webshops?
Een webshop is in essentie hetzelfde als een fysieke winkel, maar dan in een online omgeving. Je kunt producten en diensten aanbieden voor verschillende doelgroepen. Bij het ontwikkelen van een webshop vallen veel disciplines samen, zoals techniek, snelheid, grafisch ontwerp, fotografie en tekst.
Het vervolgens blijven optimaliseren van je website zodat bezoekers steeds meer converteren is een proces dat CRO wordt genoemd. Hierdoor zorg je dat bezoekers van je webshop moeiteloos in jouw online winkel kunnen navigeren, informatie kunnen opdoen en producten of diensten kunnen toevoegen aan hun virtuele winkelwagen. Veilig betalen kan op verschillende manieren, van creditcards en debitcards, tot digitale betalingssystemen zoals PayPal, iDeal, en in sommige gevallen zelfs cryptogeld.
Ontdek wat MediaTrend voor jouw bedrijf kan betekenen!
Waar zet ik Webshops voor in?
De populariteit van online shoppen blijft jaar op jaar groeien. De combinatie van een uitgebreid productaanbod, gedetailleerde productinformatie en constante beschikbaarheid maakt online winkelen een onmisbaar element in het huidige online landschap. Voor bijna alle ondernemers, zeker ondernemers met een winkel, is een website en/of webshop eerder een must geworden dan een nice to have.
Het online verkopen kent tal van voordelen ten opzichte van offline verkopen. Waar een fysieke winkel gebonden is aan locatie, openingstijden en voorraadruimte, bieden webshops een ononderbroken service, ongeacht het tijdstip. Bovendien, door tools als Google Shopping, wordt het voor ondernemers nog eenvoudiger om producten te promoten en te verkopen.
Webshops door MediaTrend
Of je nu je huidige webshop wil optimaliseren of een geheel nieuwe webshop wil laten maken, wij verzorgen het gehele traject van A tot Z. Met een divers team van webdevelopers en marketeers ontzorgen wij de ontwikkeling van ontwerp tot implementatie. Als je kiest voor MediaTrend wordt er een uniek ontwerp ontwikkeld, afgestemd op jouw huisstijl. Belangrijke onderdelen die hierbij aan bod komen zijn het ontwerp, schrijven van SEO teksten, snelle laadtijd, installeren van plugins, koppelen van analytics, import van producten, aanmaken van redirects, Search Console en het koppelen van Google Ads.
Ontdek de waarde van een goede Webshop voor jouw bedrijf!
Bekijk onze cases
-
Van single channel marketing naar een omnichannel strategie
Een passie voor koffie, hier is de koffiewinkel Vos Koffie uit ontstaan. Het bedrijf is de afgelopen jaren uitgegroeid van een jongensdroom tot een... -
Recordomzet behaald voor NineTwoFive
Performance marketeer Pierre bereikt de gestelde doelen van NineTwoFive door het implementeren van een doordachte marketingstrategie. Dankzij een...