Wat is Google Shopping?
Google Shopping is de overkoepelende webshop van Google. Webshops kunnen hier gratis en betaald hun assortiment in tonen. De betaalde weergave van producten wordt aangegeven met "gesponsord". De positie van de producten op Google Shopping wordt bepaald door hoe relevant het product is voor degene die een zoekactie uitvoert op Google.
Google Shopping is een krachtig middel omdat het een visuele advertentie laat zien na een zoekopdracht. Je zoekt een gele spijkerbroek en vervolgens zie je een rij aan aan gele spijkerbroek om uit te kiezen. Bij andere campagne types van Google zoals Search en DSA wordt voornamelijk gebruikgemaakt van tekst advertenties na een zoekopdracht.
Ontdek wat MediaTrend voor jouw bedrijf kan betekenen!
Waar zet ik een Google Shopping campagne voor in?
Google Shopping wordt ingezet door webwinkels / e-commerce stores die meer verkopen willen genereren. Binnen de marketingfunnel is de bezoeker al actief op zoek als hij een Shopping Ad in de zoekresultaten ziet staan. Google shopping is vaak onderdeel van een marketingstrategie en wordt zelden alleenstaand ingezet. Awareness creëren middels Facebook/ Instagram Advertising of Display Marketing, Search en Google Shopping kunnen allemaal onderdeel uitmaken van de funnel van een webshop.
Onze specialisten zetten Google Shopping in om producten weer te geven in het Google zoeknetwerk en te introduceren aan potentiële klanten. Google Shopping begint met een zoekopdracht binnen het platform dat door de consument en bedrijven wordt gedaan. Door simpelweg op een product te klikken in de Google Shopping advertenties, wordt de bezoeker naar de webwinkel geleid om de aankoop af te ronden.
Voeg je shopping feed toe
Bij het inzetten van Google Shopping is het belangrijk om de prijs van het product marktconform te houden. Google vergelijkt namelijk in eerste instantie de prijs met jouw concurrenten, dit bepaalt uiteindelijk de basis positie van jouw product in Shopping. Je kan je product feed gratis op Google Shopping plaatsen, dit wordt dan je shopping feed genoemd. Echter hebben de betaalde advertenties een veel groter bereik. Ook worden de gratis product vermeldingen van Google Shopping niet getoond boven de organische zoekresultaten van Google, maar uitsluitend op het Google Shopping platform. Door informatie over je producten in Google Merchant Center toe te voegen, worden ze tegen betaling op relevante zoekresultaten weergegeven als advertenties.
Google Shopping door MediaTrend
Bij MediaTrend bieden wij bedrijven de mogelijkheid om hun producten onder de aandacht te brengen op dit dynamische digitale platform. Daarnaast helpt Google Shopping om concurrentievoordeel te behouden door het analyseren van prijzen en aanbiedingen van andere aanbieders. Het plaatsen van producten op Google Shopping verhoogt ook de zichtbaarheid van jet website of webshop en merk onder een relevante doelgroep, wat zal resulteren in meer aankopen en op die manier dus ook meer succes.
Google Shopping is een krachtige campagne, maar het gebruik ervan vereist strategische planning, consistent beheer en budgettering. De kennis en ervaring van onze specialisten in het beheren van Shopping campagnes wordt aangevuld met training en opleiding zodat jouw Google Shopping altijd optimaal staat ingesteld. Zo kunnen wij onze expertise omzetten in de meest effectieve Shopping campagnes en kunnen we samen aan de slag.
Geef Google Shopping uit handen bij MediaTrend!
Bekijk onze cases
-
Van single channel marketing naar een omnichannel strategie
Een passie voor koffie, hier is de koffiewinkel Vos Koffie uit ontstaan. Het bedrijf is de afgelopen jaren uitgegroeid van een jongensdroom tot een... -
Recordomzet behaald voor NineTwoFive
Performance marketeer Pierre bereikt de gestelde doelen van NineTwoFive door het implementeren van een doordachte marketingstrategie. Dankzij een...