De opdracht
De voornaamste uitdaging van Vos Koffie is de verschillende marketingkanalen zo efficiënt mogelijk in te zetten, zodat de totale omzet en winst per jaar toeneemt. De twee pijlers die wij hierbij hanteren zijn:
Kosten per acquisitie drukken (CPA): de kosten die een bedrijf maakt om een nieuwe klant te verwerven of een gewenste actie van een potentiële klant te stimuleren.
Conversiewaarde laten stijgen: dit is de totale waarde die advertenties voor verschillende conversies genereren.
Onze strategie
Vos Koffie is in 2020 gestart met MediaTrend voor het beheer van hun Google Ads account. De focus lag hierbij altijd op het shopping netwerk om de online verkoop te stimuleren. Ook heeft het zoeknetwerk van Google bijgedragen aan het toenemende aantal afspraken dat werd gemaakt met Vos Koffie. Dit heeft positieve invloed gehad op de totale omzet.
Het tweede kanaal dat werd ingezet om de verkoop te stimuleren is Meta. Hierbij focussen wij voornamelijk op een stukje retargeting om de doelgroep ‘warm te houden’. Na een stabiele periode van Google Ads en Meta hebben we het aantal diensten verder uitgebreid met andere tools en expertises:
E-mailmarketing: het versturen van nieuwsbrieven
LinkedIn: extra zichtbaarheid en het aanspreken van een andere doelgroep
SEO: de optimalisatie van het organische kanaal
Deze integrale marketingaanpak zorgt ervoor dat onze vooraf gestelde doelen zijn behaald. Beter nog, ze zijn zelfs overtroffen!
Het resultaat
Conclusie
De strategie die wij gedurende de samenwerking met Vos Koffie hanteren, werpt zijn vruchten af. Middels een omnichannel strategie, een aanpak waarbij bedrijven verschillende tools gebruiken om klanten te bereiken en te bedienen, dragen wij bij aan de continue stijging van de omzet terwijl de kosten per conversie afneemt. MediaTrend en Voskoffie zijn nog lang niet klaar en zullen van 2023 (opnieuw) het beste jaar ooit maken.
Toegepaste expertises
Meer cases
-
Recordomzet behaald voor NineTwoFive
Performance marketeer Pierre bereikt de gestelde doelen van NineTwoFive door het implementeren van een doordachte marketingstrategie. Dankzij een... -
Een mooie samenwerking voor groei en klantgerichte marketing
De experts van MediaTrend ondersteunen Labshop om de behoeften en voorkeuren van hun klanten inzichtelijk te krijgen, waardoor ze bij Labshop de...