Wat is Content Marketing?
Content Marketing draait om het creëren en delen van waardevolle content, zoals blogs, foto's, animaties, video's en podcasts voor huidige en potentiële klanten. Het is een marketing aanpak die bedrijven in staat stelt zichzelf zichtbaar te maken in elke fase van de klantreis. Content Marketing kan via verschillende kanalen ingezet worden, denk hierbij aan Google, websites, LinkedIn, Facebook, Instagram en Pinterest. Het doel kan per bedrijf sterk uiteen lopen, variërend van het versterken van naamsbekendheid tot boeien, binden, verkopen en het werven van nieuwe leads.
Zodra de geschikte kanalen voor Content Marketing zijn geselecteerd, is de volgende stap het bepalen van het type media dat gebruikt moet worden. In de wereld van Content Marketing zijn er drie categorieën van media om te overwegen:
Owned media: Met Content Marketing via owned media profiteer je optimaal van je eigen kanalen zoals een website, e-mails, blogs en sociale media. Het voordeel is dat je zelf volledige controle hebt over hoe de content wordt gepresenteerd.
Earned media: Deze strategie omvat de kanalen die zich buiten je eigen media bevinden. Door het publiceren van content, trek je de aandacht van anderen. Als ze je content delen, erover schrijven of je noemen, wordt dat als earned media beschouwd.
Paid media: Als aanvulling kun je ook paid media overwegen. Wanneer je niet genoeg bereik kan genereren, kun je ook betaalde media-advertenties inzetten zoals advertorials, banners, radio, tv, Google Ads of display advertising.
Ontdek wat MediaTrend voor jouw bedrijf kan betekenen!
Waar zet ik Content Marketing voor in?
Het doel van Content Marketing is het creëren van relevante content die jouw doelgroep aantrekt en behoudt, en waardoor je een waardevolle relatie met je (potentiële) klanten opbouwt. Content Marketing biedt je de mogelijkheid om verschillende soorten content te maken en te gebruiken.
Social media-posts binnen je Content Marketingstrategie kunnen de interactie en betrokkenheid stimuleren, terwijl evenementen een unieke kans bieden voor persoonlijk contact met je doelgroep. Het belangrijkste is om de content te vinden die het beste werkt voor jouw doelgroep en die past bij de kanalen die je hebt gekozen. In de veelzijdige wereld van Content Marketing zijn er tal van mogelijkheden, dus zorg ervoor dat je je comfortabel voelt bij wat je maakt of wat er voor je gemaakt wordt. Op deze manier kan het je helpen om een sterkere en meer betrokken community rond je merk te bouwen.
Content Marketing door MediaTrend
Afhankelijk van het soort bedrijf werken onze marketeers de juiste strategie uit en passen deze toe. Het inzetten van de juiste Content Marketingstrategie zal helpen om je bedrijfsdoelstellingen te behalen. Een organisatie zonder een goede Content Marketingstrategie heeft tegenwoordig minder kans om op te vallen, alles valt en staat dus met de juiste strategie en uitvoering. Om die reden zetten de marketeers van MediaTrend juist in op de kracht van Content Marketing.
Bij het opbouwen van content is het verstandig om van start te gaan met een duidelijk plan en heldere doelen. Content creatie is een tijdrovend proces, dus efficiëntie en het bereiken van de juiste doelgroep zijn van groot belang. Het is belangrijk om je boodschap persoonlijk te houden. Dit bereik je door na te denken over waarin jouw bedrijf echt werkzaam is en waarom klanten specifiek voor jou kiezen. Samen met een specialist van MediaTrend ga je hier duidelijkheid in scheppen.
Ik wil graag meer weten over Content Marketing
Bekijk onze cases
-
Een sterke online positie voor Spray Tan Solutions
Spray Tan Solutions excelleert sinds 2009 in het aanbieden van Spray Tan artikelen en trainingen. Aan de hand van een zorgvuldige strategie heeft... -
Een mooie samenwerking voor groei en klantgerichte marketing
De experts van MediaTrend ondersteunen Labshop om de behoeften en voorkeuren van hun klanten inzichtelijk te krijgen, waardoor ze bij Labshop de...