Een mooie samenwerking voor groei en klantgerichte marketing

De experts van MediaTrend ondersteunen Labshop om de behoeften en voorkeuren van hun klanten inzichtelijk te krijgen, waardoor ze bij Labshop de marketingstrategie kunnen aanpassen en een sterke groei weten te realiseren. In dit klantverhaal belichten wij de mooie samenwerking tussen Labshop en MediaTrend.
Over onze klant
Labshop
Labshop is al meer dan 50 jaar de toonaangevende vakgroothandel op het gebied van stoffen, materialen, instrumenten en apparatuur voor onder andere de restauratie-, museum-, en kunstenaarswereld. De klanten van Labshop lopen breed uiteen, van restauratoren en scholen naar kunstenaars en hobbyisten.
Met behulp van MediaTrend blijven wij onze concurrentie voor en bouwen we waardevolle relaties op met onze klanten
- Bas Aben, Eigenaar Labshop

De opdracht

Labshop ging een samenwerking met ons aan om een tweetal uitdagingen op het gebied van online zichtbaarheid aan te pakken, namelijk de volgende: 

  • Het verhogen van de Customer Lifetime Value (CLV): dit getal is de levenslange klantwaarde, wat één klant gemiddeld waard is voor jouw bedrijf. 

  • Het verhogen van de ROAS en de POAS uit hun Google Ads campagnes: dit verwijst naar het streven naar een betere rendabiliteit en winstgevendheid van advertentie-uitgaven in online advertenties.

Om deze verbeterpunten vast te stellen, hebben we gesignaleerd waar op dat moment de meeste kansen lagen. Ons antwoord was een dynamische strategie die we zorgvuldig ontwikkelen en implementeren, met de twee hoofddoelen steeds in ons vizier. 

Onze strategie

Sinds twee jaar wordt Labshop ondersteund door onze expert Pierre. Hij maakt de behoeften en voorkeuren van hun klanten inzichtelijk, waardoor ze bij Labshop de marketingstrategie kunnen aanpassen en een sterke groei weten te realiseren. Vanuit deze kennis blijven ze hun concurrentie voor en bouwen ze waardevolle relaties op met de Labshop klanten.

Customer Lifetime Value

De oude strategie binnen de Google Ads omgeving van Labshop hebben wij omgevormd naar onze nieuw ontwikkelde strategie. Dit zorgt niet alleen voor betere inzichten in de behaalde resultaten, maar geeft ons ook de flexibiliteit om campagnes aan te passen met behulp van een sales funnel. De focus? De Customer Lifetime Value (CLV), een onmisbaar onderdeel voor elk bedrijf in 2023. Wij hebben dit voor Labshop verhoogd door extra in te spelen op de behoefte van de doelgroep.

Landingspagina’s

Maar we lieten het niet bij Google Ads. De conversiepercentages van de landingspagina's waar het meeste verkeer op kwam, werden ook onder de loep genomen. Hier zagen wij ruimte voor verbetering en samen met onze webdeveloper is er een plan uitgedacht om dit te optimaliseren. Het resultaat was een indrukwekkende stijging van de conversies op deze pagina’s met wel 20%.

Doelgroepsegmentatie

De volgende stap was het segmenteren van de doelgroep. Hiervoor hebben wij klantprofielen opgeslagen en zorgvuldig gesegmenteerd op basis van interesses, om met die informatie persoonlijke flows op te zetten. Deze flows sluiten naadloos aan bij de interesses en behoeften van de klanten. Dankzij de segmentatie waren we ook in staat om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te versturen, wat geleid heeft tot een langdurige en verbeterde relatie tussen Labshop en zijn klanten.

Het resultaat

+28%
Return on Advertising Spend
De omzet in verhouding tot advertentiekosten hebben een mooie sprong gemaakt.
+36%
Customer Lifetime Value
De totale opbrengst per klant nam binnen 12 maanden toe met ruim 36%.
+20%
Conversie Percentage
Het aantal aankopen per klant groeide met ruim 20%

Conclusie

Samengevat, onze strategie heeft de vooraf gestelde doelen ruimschoots bereikt. Door continue communicatie en duidelijke afspraken hebben we de vinger aan de pols kunnen houden en zitten we bovenop de data. We zijn ervan overtuigd dat dit slechts een begin is van een nog mooiere samenwerking. 

Website Snelheid
De snelheid van de website is gestegen met 170%
Niels Langeveld
Conversie Optimalisatie
Het aantal aankopen per klant is met ruim 85% gegroeid
SprayTan Solutions
Google Ads
Een stijging van maar liefst 380% op onze online aanvragen
Regel je subsidie

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!