De opdracht
Labshop ging een samenwerking met ons aan om een tweetal uitdagingen op het gebied van online zichtbaarheid aan te pakken, namelijk de volgende:
Het verhogen van de Customer Lifetime Value (CLV): dit getal is de levenslange klantwaarde, wat één klant gemiddeld waard is voor jouw bedrijf.
Het verhogen van de ROAS en de POAS uit hun Google Ads campagnes: dit verwijst naar het streven naar een betere rendabiliteit en winstgevendheid van advertentie-uitgaven in online advertenties.
Om deze verbeterpunten vast te stellen, hebben we gesignaleerd waar op dat moment de meeste kansen lagen. Ons antwoord was een dynamische strategie die we zorgvuldig ontwikkelen en implementeren, met de twee hoofddoelen steeds in ons vizier.
Onze strategie
Sinds twee jaar wordt Labshop ondersteund door onze expert Pierre. Hij maakt de behoeften en voorkeuren van hun klanten inzichtelijk, waardoor ze bij Labshop de marketingstrategie kunnen aanpassen en een sterke groei weten te realiseren. Vanuit deze kennis blijven ze hun concurrentie voor en bouwen ze waardevolle relaties op met de Labshop klanten.
Customer Lifetime Value
De oude strategie binnen de Google Ads omgeving van Labshop hebben wij omgevormd naar onze nieuw ontwikkelde strategie. Dit zorgt niet alleen voor betere inzichten in de behaalde resultaten, maar geeft ons ook de flexibiliteit om campagnes aan te passen met behulp van een sales funnel. De focus? De Customer Lifetime Value (CLV), een onmisbaar onderdeel voor elk bedrijf in 2023. Wij hebben dit voor Labshop verhoogd door extra in te spelen op de behoefte van de doelgroep.
Landingspagina’s
Maar we lieten het niet bij Google Ads. De conversiepercentages van de landingspagina's waar het meeste verkeer op kwam, werden ook onder de loep genomen. Hier zagen wij ruimte voor verbetering en samen met onze webdeveloper is er een plan uitgedacht om dit te optimaliseren. Het resultaat was een indrukwekkende stijging van de conversies op deze pagina’s met wel 20%.
Doelgroepsegmentatie
De volgende stap was het segmenteren van de doelgroep. Hiervoor hebben wij klantprofielen opgeslagen en zorgvuldig gesegmenteerd op basis van interesses, om met die informatie persoonlijke flows op te zetten. Deze flows sluiten naadloos aan bij de interesses en behoeften van de klanten. Dankzij de segmentatie waren we ook in staat om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te versturen, wat geleid heeft tot een langdurige en verbeterde relatie tussen Labshop en zijn klanten.
Het resultaat
Conclusie
Samengevat, onze strategie heeft de vooraf gestelde doelen ruimschoots bereikt. Door continue communicatie en duidelijke afspraken hebben we de vinger aan de pols kunnen houden en zitten we bovenop de data. We zijn ervan overtuigd dat dit slechts een begin is van een nog mooiere samenwerking.
Toegepaste expertises
Meer cases
-
Recordomzet behaald voor NineTwoFive
Performance marketeer Pierre bereikt de gestelde doelen van NineTwoFive door het implementeren van een doordachte marketingstrategie. Dankzij een... -
Van single channel marketing naar een omnichannel strategie
Een passie voor koffie, hier is de koffiewinkel Vos Koffie uit ontstaan. Het bedrijf is de afgelopen jaren uitgegroeid van een jongensdroom tot een...