7

Dé sleutel om van een bezoeker een klant te maken!

Een goede landingspagina is essentieel voor succesvolle campagnes. Bij MediaTrend weten we hier alles van en helpen we je graag met het ontwikkelen en optimaliseren van je landingspagina's voor beter resultaat.
Benieuwd? Neem dan contact met ons op!

Wat is het belang van een landingspagina? 

Een landingspagina is een pagina waarop je bezoeker terecht komt vanuit een click op een advertentie. De pagina heeft een specifiek doel: bezoekers aanmoedigen een specifieke actie te ondernemen. Het is daarom belangrijk dat een landingspagina naadloos aansluit op de boodschap van een campagne of de titel van de pagina, zodat de bezoeker direct kan vinden waar hij of zij naar op zoek is. Zonder goede landingspagina is de kans klein dat een bezoeker jouw dienst of product afneemt. 

Wanneer een landingspagina niet goed geoptimaliseerd is, is de kans groot dat de bezoeker je pagina binnen enkele seconden weer verlaat. Wel zul je dan moeten betalen voor de klik, wat natuurlijk weggegooid geld is. Bij MediaTrend helpen we je graag om dit te voorkomen en maken we landingspagina's die conversiegericht zijn en vertrouwen wekken bij de bezoeker! 

SEO versus SEA landingspagina's 

Voordat we doorgaan naar het ontwikkelen van een landingspagina, is het van belang om te onthouden dat er twee soorten zijn. Zo bestaan er SEO- en SEA landingspagina's. Hieronder leggen we je het verschil uit: 

SEO-landingspagina's: 

  • SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, richt zich op het verbeteren van de organische zoekresultaten in zoekmachines als Google. Het draait om het optimaliseren van verschillende aspecten van je website en inhoud, zodat deze hoger worden gerangschikt in de zoekresultaten voor relevante zoekopdrachten. 

  • SEO landingspagina's zijn geoptimaliseerd met behulp van relevante zoekwoorden, hoogwaardige inhoud en technische optimalisaties zoals metagegevens, URL-structuur en interne links. 

  • De focus ligt op het creëren van waardevolle inhoud die nuttig is voor de gebruikers, en het opbouwen van autoriteit en geloofwaardigheid voor de website. 

SEA-landingspagina's: 

  • SEA omvat betaalde advertenties in zoekmachines, waarbij adverteerders betalen voor klikken op hun advertenties. Dit wordt vaak uitgevoerd via platforms zoals Google Ads.

  • SEA landingspagina's zijn specifiek geoptimaliseerd voor advertentiecampagnes. Dit betekent dat ze vaak gericht zijn op het maximaliseren van conversies en het behalen van een goede Return on Investment (ROI) voor de advertentie-uitgaven. 

  • De focus ligt op het creëren van relevante, converterende landingspagina's die de bezoekers aanzetten tot de gewenste actie, zoals aankopen doen, formulieren invullen of zich aanmelden voor nieuwsbrieven. 

Ben jij toe aan een geoptimaliseerde landingspagina?

Bij MediaTrend kennen we het belang van een goede landingspagina, daarom helpen we je graag om deze te ontwikkelen en te optimaliseren. Graag leren we jou en je bedrijf beter kennen tijdens een gesprek. Vertel ons je doelstellingen en kom erachter wat wij voor jou kunnen betekenen!
Neem contact op! Bekijk onze expertises

Handige tips voor het ontwikkelen van landingspagina's 

1. Duidelijke doelstellingen 

Voor je begint met het optimaliseren van je landingspagina, moet je duidelijk definiëren wat je wilt bereiken. Is het doel om producten te verkopen, leads vast te leggen of gewoon informatie verstrekken? Zorg ervoor dat je doelstellingen specifiek, meetbaar en haalbaar zijn en dat je deze vertaalt naar je landingspagina. 

2. Aantrekkelijk ontwerp

Op een landingspagina is het van belang dat een bezoeker gelijk kan vinden waar hij of zij naar op zoek is. Dit zorgt namelijk voor een goede gebruikerservaring en maakt dat mensen minder snel geneigd zijn om de pagina te verlaten. Daarom is het goed om een landingspagina te ontwikkelen die eenvoudig te navigeren is en geen onnodige informatie bevat. 

3. Ken je doelgroep 

Pas de content van je landingspagina aan op je doelgroep. Probeer je te richten op de behoeften, problemen en interesses van je doelgroep en communiceer hoe jouw aanbod deze kan oplossen of vervullen. Het is daarom belangrijk om tijd te besteden aan een doelgroep onderzoek. 

4. Responsive: mobile first

Tegenwoordig gebruiken steeds meer mensen hun mobiel om dingen op te zoeken. Websites worden daarom vaak via een smartphone bekeken. Zorg er dus voor dat de pagina ook geoptimaliseerd is voor een mobiel of tablet, dit voorkomt irritatie bij de bezoeker. 

5. Passende URL 

Geef je landingspagina een URL die jouw product of dienst omschrijft. Verplaats je in de potentiële klant, hoe zoekt diegene naar jouw bedrijf? Wat wil hij/zij weten? Op deze manier zorg je er voor dat jouw landingspagina omhoog komt wanneer mensen naar dit specifieke onderwerp zoeken. 

6. Zorg voor duidelijke CTA's 

Voor landingspagina's is het essentieel dat er Call-to-Actions aanwezig zijn. Met goede en duidelijke CTA's kun je de aandacht trekken van de bezoeker en kun je ervoor zorgen dat een bezoeker een bepaalde actie doet. Een voorbeeld van een CTA is bijvoorbeeld "Meld je aan". 

7. Korte laadtijd

Voor een landingspagina is het belangrijk dat deze snel laadt. Wanneer een pagina niet snel laadt, zal dit irritatie opwekken bij de bezoeker. Je kunt dit voorkomen door bijvoorbeeld afbeeldingen te comprimeren en onnodige tekst te verwijderen. 

8. Optimaliseer je landingspagina 

Wat levert je campagne precies op? Welke onderdelen van je landingspagina presteren goed en waar zijn er nog aanpassingen nodig? Aan de hand van verschillende tools kan je hier achterkomen en vervolgens kan je gaan optimaliseren.

Landingspagina optimalisatie door MediaTrend

Met bovenstaande tips kun je zelf aan de slag gaan met het maken en optimaliseren van een landingspagina, maar onze specialisten kunnen je hier ook bij helpen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw landingspagina dan volledig aansluit bij je specifieke wensen. Vul hieronder je gegevens in, dan kijken we samen naar de mogelijkheden. 

Landingspagina optimaliseren..

Vul je gegevens in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Zoekmachine Optimalisatie
De totale zichtbaarheid is met ruim 200% gestegen
Tintstore
Website Snelheid
De snelheid van de website is gestegen met 170%
Niels Langeveld
Conversie Optimalisatie
Het aantal aankopen per klant is met ruim 85% gegroeid
SprayTan Solutions

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!