Het gebruik van Google Analytics speelt een belangrijke rol in het beheren van je budget en het implementeren van verbeteringen aan je website en marketingcampagnes. Het stelt je in staat om de prestaties van je website nauwkeurig te volgen, zoals het aantal paginaweergaven, de tijd die bezoekers op je site doorbrengen en hun navigatiepatronen. Ook het bijhouden van conversies, zoals transacties of inschrijvingen voor nieuwsbrieven, is een belangrijk aspect.
Het is ook mogelijk om de inzichten van Google Analytics te delen met teamleden of externe partijen. Door toegang te verlenen tot jouw Google Analytics-account, stel je anderen in staat de statistieken te monitoren en de data-analyse te verbeteren. Dit bevordert de samenwerking en optimaliseert de prestaties van je website. Teamleden kunnen actief bijdragen aan het analyseren van data, het identificeren van trends, en het adviseren over strategische wijzigingen in je marketingstrategie en websiteontwerp.
Om toegang te geven tot je Google Analytics-account en het effectief te koppelen met externe partijen, vind je hieronder een gedetailleerde uitleg en stappenplan. Dit proces helpt je om veilig en gecontroleerd de juiste rechten toe te wijzen binnen je Analytics-account.
Google Analytics - Gebruiker toevoegen
Log in op https://analytics.google.com/
Navigeer aan de linkerkant naar het menu. Hier vind je onderaan het tandwiel [beheer]. Klik hier op.
Nu vind je in het menu de optie [Property] in de middelste kolom. Klik op deze optie.
Klik vervolgens op [Toegangsbeheer voor account]
Hier heb je de mogelijkheid om een e-mailadres in te voeren. Dit kan het e-mailadres van jouw specialist zijn, of een e-mailadres dat jij zelf wil toevoegen. Als je geen specialist wilt toevoegen maar het algemene e-mailadres wil gebruiken, vul dan mcc3@mediatrend.nl in.
Vergeet niet om het beheerdersniveau te selecteren, zonder deze selectie kunnen wij geen doelen voor je instellen. Klik vervolgens op toevoegen.
Je hebt nu jouw Google Analytics account met ons gekoppeld! Je ontvangt hiervan nog een bevestigingsmail.
Meer tutorials
-
Hoe geef je ons toegang tot je Google Tag Manager account?
Google Tag Manager is een gratis tool voor website-eigenaren en marketeers, waarmee je uiteenlopende gebeurtenissen op je website kunt meten. Deze... -
Hoe geef je ons toegang tot je Google Merchant Center Next account?
Google Merchant Center Next is de vernieuwde en vereenvoudigde versie van Google Merchant Center. Dit platform is speciaal ontworpen om bedrijven...